27 Eylül 2016 Salı

Mürdüm Eriği Marmelatı

Merhabalar canlarım :))

Bugün sizlere nefis bir marmelat tarifi vereceğim. Bizim ev halkı reçel ve marmelata bayılır. Ben de elimden geldiğince onların sevdikleri meyvelerden hazırlamaya çalışıyorum. Mürdüm eriği marmelatı bir harika oldu. Tadı, rengi ve kıvamı muhteşem. Sizlerde sevdiklerinizin kahvaltı sofralarını şenlendirmek isterseniz mürdüm erikleri bitmeden hemen hazırlayın derim.

Evet canlarım haydi hep birlikte mürdüm eriği marmelatını nasıl hazırlamışım bir göz atalım,








Malzemeler :
  • 1 kg mürdüm eriği
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su
  • 1 çay kaşığı tereyağı
  • Çeyrek limonun suyu

Yapılışı :

Mürdüm eriklerimizi yıkayalım. Ortadan ikiye kesip çekirdeklerini çıkartalım. Derin bir tencerenin içine erikleri ve suyu alıp orta hararetli bir ocakta kaynamaya bırakalım. Erikler yumuşayınca ocaktan alalım ve ılınmaya bırakalım. Soğuyan eriklerimizi tel süzgeç veya kevgirden geçirelim. Elimizle bastıra bastıra posası üstte kalacak şekilde geçirelim. Altta kalan koyu kıvamlı marmelatımızı tekrar tencereye alıp toz şekerini ve tereyağını ekleyelim. Orta hararetli ateşte kaynamaya bırakalım. en son limon suyunu da ekleyip 5 dk. daha kaynattıktan sonra ocağın altını kapatalım. Marmelatın kıvamı muhallebi kıvamı gibi olacak. Soğuyan mürdüm eriği marmelatımızı kavanozlara alıp buzdolabında muhafaza edelim.



Afiyetler Olsun...:))







2 yorum:

  1. Merhaba canım benim. Ellerine emeğine sağlık.Çok güzel görünüyor. Fotoğrafa bayıldım yine. Size afiyetler olsun. Seni çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
  2. Rengi bir harika! Ellerinize sağlık. Bizimkiler de çok sever kahvaltıda reçel-marmelat türlerini. Bir kavanozluk yapmak lazım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...