12 Nisan 2016 Salı

Kuru Erikli Bulgur Pilavı

Herkese merhabalar :)

Bugün sizlere Türkiye' nin önde gelen gıda firmalarından biri olan Duru Bulgur' dan bahsetmek istiyorum.

Duru Bulgur, 1935’te Karaman’da kurulan Türkiye’nin lider gıda firmalarındandır. Kurulduğu yıldan bugüne tüketicileri için en kaliteli ve doğal bulgurları üretmeyi ve tüketicilerine ulaştırmayı kendisine görev edinmiştir. Modern tesislerinde, sadece su ve buğday kullanarak,  taş değirmende öğütme metoduyla doğal renginde ve kokusunda sağlıklı, doğal ve lezzetli bulgurlar üretir.

3 üretim merkezi ile günlük üretim kapasitesi 250 ton olan Duru Bulgur; başta Avrupa birliği ülkeleri olmak üzere Çin, Japonya, Amerika, Kanada, Avusturalya, Mısır, Nijerya gibi 51 ülkeye kendi markasıyla ihracat yapmaktadır.

Günümüzde gıda sektöründe yaşanan olumsuzluklar yüzünden güvendiğim firmaların sayısı oldukça azaldı. Sağlıklı, doğal ve katkısız ürün bulmak gerçekten zor. Alışveriş yaparken kendi ülkemin ürünlerini almayı tercih ediyorum. Çünkü piyasada yurt dışından ithal edilen o kadar çok gıda ürünü var ki. Ben hala yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı felsefesini güdenlerdenim. Ülkemizin nezih firmalarından biri olan Duru Bulgur, ürünlerini gönül rahatlığı ile kullanıyorum. Henüz hala denemediyseniz sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum. Mutlaka alın ve deneyin. Emin olun aradaki lezzet farkına inanamayacaksınız.

Şimdi sizleri farklı ve bir o kadar da lezzetli kuru erikli bulgur pilavı tarifi ile baş başa bırakıyorum. 









Malzemeler :  (4 Kişilik)

  • 1 su Bardağı (160 gram) Duru Başbaşı Bulgur  
  • 1 yemek kaşığı (7 gram) Zeytinyağı
  • 4 adet (20 gram) Kuru Erik (Küp küp doğranmış)
  • 6 adet (30 gram) Arpacık Soğan
  • 100 gram Yağsız Kuru Kuşbaşı et (Yarı haşlanmış kuzu eti)
  • ¼ adet (13 gram) Kırmızı Kapya Biber (Küp küp doğranmış)
  • 1 tatlı kaşığı (10 gram) Tereyağı
  • 1 çay kaşığı (2,5 gram) Tuz
  • 2 su bardağı (360 gram)  Kaynar Su


Yapılışı :

Yayvan bir tencereye zeytinyağı ve tereyağını koyun. Eriyince arpacık soğanları ilave edin. Kısık ateşte 1-2 dakika çevirin. Üzerine küp küp doğranan kırmızı kapya biberleri ilave edin. Yarı haşlanmış etleri ekleyerek 2 dakika kavurun. Küp küp doğranan kuru erikleri ilave edin. Ardından Duru Başbaşı Bulgur, tuz ve kaynar suyu bekletmeden ekleyin. İsteğe göre karabiber ilave edilebilir. Kısık ateşte 15 dakika bulgurlar göz göz olana kadar pişmeye bırakın. Bulgur pilavınızı 20 dakika dinlendirdikten sonra servis edebilirsiniz. 



Afiyet olsun.



Duru Bulgur ürünlerini incelemek ve detaylı bilgi sahibi olmak isterseniz Duru Bulgur' un sitesini ziyaret edebilirsiniz.







Sevgiyle kalın.....:)))))















2 yorum:

  1. Benim memleketimin bulguru :) bu pilavı mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Mutlaka deneyin. Emin olun bayılacaksınız.
      Sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...