16 Mart 2015 Pazartesi

Sebzeli Muffin

Merhabalar,

Yine güzel bir tarif ile geldim karşınıza. İster kahvaltı da, ister beş çayına misafirlerinize ikram edebileceğiniz nefis bir lezzet. Bizim evde özellikle kızım bayılıyor bu muffinlere. Sebzeli ve de çok sağlıklı. Sizler de çocuklarınıza bu sağlıklı muffinlerden hazırlayıp beslenme çantalarına koyabilirsiniz. Eminim sebze sevmeyen çocuklar bile bu lezzetli muffinlere bayılacaklar...:))

Evet haydi vakit kaybetmeden sebzeli muffinlerin yapılışına bir göz atalım,







Malzemeler :

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı + 2 çorba kaşığı yoğurt 
  • 1 su bardağı sıvı yağ 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 3 çorba kaşığı tulum loru
  • 1 adet patates
  • 1 adet havuç
  • 1 adet kabak
  • 1 adet yeşil soğan
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 - 4 dal maydanoz ve dereotu
  • Toz nane
  • Acı pul biber
  • Değirmen karabiber
  • Tuz




Yapılışı :


Geniş bir kabın içinde yumurtaları çırpalım. Yoğurt ve sıvı yağı ilave edip çırpmaya devam edelim. Soğan, patates, kabak ve havucu soyup çok ince olacak şekilde küp küp doğrayalım. Yeşillikleri ve yeşil soğanı ince ince kıyalım. Unu ve kabartma tozunu eleyelim. Sıvı karışıma unu yavaş yavaş ekleyelim ve karıştıralım. En son sebze, yeşillik ve baharatları ekleyip karıştırdıktan sonra muffin kalıplarına kaşık yardımıyla paylaştıralım ve susam serpelim. 180 C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim. Kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol edelim. Ve mis gibi sebzeli muffinlerimiz artık servise hazır.



Afiyetler Olsun...:)













9 yorum:

  1. Hep tatlısını yaparız da neden sebzeli de olmasın ki :::) hem böylece çocuklara da sağlıklı bir atıştırmalık hazırlamış oluruz.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Aynen dediğiniz gibi çocuklara sağlıklı bir atıştırmalık. Mutlaka deneyin. Sevgilerimle,

      Sil
  2. Harika gözüküyorlar bende hep tatlı olarak yaptım hiç sebzeli olarak denememiştim en kıza zamanda deneyeceğim ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Mutlaka deneyin çok lezzetli oluyor. Sevgiler,

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık Selda hanım. Benim ufaklıklara sebze yedirmenin yolunu şimdi buldum galiba. Teşekkürler bu güzel tarif için. İstanbuldan kucak dolusu sevgiler, Açelya Kurt

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açelya hanımcım çok teşekkür ediyorum. İnşallah denersiniz ve ufaklıklarda beğenir. Şimdiden afiyetler olsun. Sevgiler İzmir' den...:)

      Sil
  4. Merak ettim sebzeli oluşunu deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar bloğunuzun yeni görünümünü çok beğendim tarifte denemeye değer ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...