24 Aralık 2014 Çarşamba

Sardalya Tava

Herkese kocaman bir merhaba,

Balık, sağlığımıza oldukça faydalı besinlerden. Biz de elimizden geldiğince balık tüketmeye çalışıyoruz. Kızım bu şekilde hazırladığımda rahatlıkla yiyebiliyor. Kılçıkları tamamen ayıklandığı için kılçık ayıklama derdi de ortadan kalkıyor. Çıtır çıtır inanılmaz lezzetli oluyor. Börek tadında balık yani sizlerin anlayacağınız....:) Eğer hala denemediyseniz benim tarif önerimle mutlaka ama mutlaka deneyin...:)))) Emin olun hiç pişman olmayacaksınız...

Siz de sevdiklerinize bu çıtır çıtır sardalya tavadan hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,








Malzemeler :


  • 500 gr fileto sardalya
  • 1 adet yumurta
  • 1 kahve fincanı maden suyu
  • 1/2 kahve fincanı üzüm sirkesi
  • 3 çorba kaşığı mısır unu
  • 4 çorba kaşığı un
  • Karabiber
  • Toz kırmızı biber
  • Tuz


Kızartma için,

  • Sıvı yağ

Sunum için sos,

  • 2 çorba kaşığı labne peyniri
  • 1 çorba kaşığı mayonez
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • 1 küçük diş sarımsak
  • Tuz 



Yapılışı :


Fileto sardalyaları yıkayalım. Hafif tuzlayıp bir süzgeçte sularını süzülmesini sağlayalım. Diğer tarafta bir kabın içine yumurta, üzüm sirkesi ve maden suyunu alıp çırpalım. Mısır unu, un ve baharatları da ekleyip boza kıvamından biraz daha koyu kıvamlı bir sos hazırlayalım. Balıkları bu sosa bulayıp kızgın yağda kızartalım. Diğer tarafta sunum aşamasında kullanacağımız sosu hazırlayalım. Bir kabın içine labne peyniri, mayonez, zeytinyağı, limon suyu, tuz ve rendelediğimiz sarımsakları alalım iyice çırpalım. Ve enfes sardalya tavamız  lezzetli sosu ile artık servise hazır...




Afiyetler Olsun...:)))













18 yorum:

  1. O nasıl bir lezzettir öyle! Ellerinize sağlık iade-i ziyarete geldim ve derhal takibe aldım yemekler mis gibi!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Beğendiğinize çok sevindim. Tavsiye ederim. Çok lezzetli oluyor.
      Sevgiler,

      Sil
  2. Elinize salık, müthiş cezbedici bir görüntü, lezzeti de eminim harikadır. Balık her türlüsünü severim;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten nefis oluyor. Zaten görüntüsü her şeyi anlatıyor...:) Tavsiye ederim mutlaka deneyin...:) Sevgiler,

      Sil
  3. Elinize sağlık çok lezzetli olmuş değişik bir sunum sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Seldacım canım ellerine sağlık tatlım. Balıklar inanılmaz lezzetli görünüyor. Elimi uzatsam alacakmışım gibi...:) Yine harika bir foto. Annem de yapıyor ama sosu seninkinden farklı, bir de böyle deneyelim. Çok canım çekti...:)))))) Size afiyet bal şeker olsun. Seni çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buseciğim çok teşekkür ederim canım. Keşke İzmir' de olsan da sana ikram edebilsem. Eminim annenin de yaptığı güzel oluyordur ama bir de benim tarif önerimle deneyin. İnşallah beğenirsiniz...:) Anneciğinin ellerinden öpüyorum tatlım. Ben de seni çokkkkk seviyorum. Kendine iyi bak tatlım...:)))

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuba hanım beğendiğinize çok sevindim. Bloğuma hoş geldiniz. Ben de hemen iadeyi ziyarete gelicem. Sevgiler,

      Sil
  6. Ne harika fikirmiş. Çok lezzetli duruyor. Bu dış kaplamayı çok seviyorum ben de. Her sebzeye, ete yakışıyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim çok teşekkür ederim. Gerçekten nefis oluyor. Sevgiler,

      Sil
  7. Harika gorunuyor Seldacım, ellerine saglık

    YanıtlaSil
  8. Harika görünüyor, ellerine saglik.
    www.hafifmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Çok teşekkür ederim. Sevgiler,

      Sil
  9. harika görünüyor ellerine sağlık. kaplamayla süper olmuştur .

    YanıtlaSil
  10. Tadı nasıl acaba tavuğa benziyor

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...