15 Ekim 2014 Çarşamba

Kışlık Taze Fasulye Nasıl Hazırlanır ?

Herkese kocaman bir merhaba,

Bugün sizlere kışlık hazırlıklarımdan biri olan taze fasulyeden bahsedeceğim. Kışlık hazırlıklarım hemen hemen bitmek üzere. Her sene bu telaşı yaşamayı çok seviyorum. Domates sosları, turşular, kurutmalıklar ve de reçeller. Hepsini hazırlamak bana inanılmaz mutluluk veriyor. Aslında mutfak da olmak bana iyi geliyor. Terapi merkezim mutfak....:))

Lafı fazla uzatmadan kışlık taze fasulye dondurucuya nasıl konurmuş haydi hep birlikte bir göz atalım,
Umarım dener ve beğenirsiniz...




Malzemeler :

  • 2 kg taze fasulye
  • 1 kg domates


Yapılışı :

Taze fasulyelerimizi yıkayalım ve ayıklayalım. İstediğimiz boyutlarda doğrayalım. Diğer tarafta domateslerimizi yıkayalım ve rendeleyelim. Geniş bir tencerenin içine fasulyeleri ve domatesleri alalım. Kısık ateşte kavurmaya başlayalım. Fasulyelerin renkleri iyice dönünceye kadar kavurmaya devam edelim. Mutlaka arada bir karıştıralım. Fasulyeler tamamen kavrulduktan sonra ocağın altını kapatıp soğumaya bırakalım. Kavurduğumuz fasulyeleri buzdolabı poşetlerine pay edelim. Havalarını iyice alıp, düz ve ince olacak şekilde poşetleyelim. Böyle olunca buzdolabında daha az yer kaplıyorlar ve daha düzgün duruyorlar. Ve fasulyeler artık derin dondurucuya kaldırmak için hazırlar.


Afiyetle tüketmeniz dileğiyle....:))










14 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Selda hanım. Ben böyle domatesli yapmıyordum. Çok hoşuma gitti tarifiniz. Bir daha böyle deniycem. Afiyetle kullanmanızı diliyorum. İstanbuldan kocaman sevgiler, Nesrin Akar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Nesrin hanımcım. Böyle bir deneyin bayılacaksınız. İzmir' den kucak dolusu sevgiler...:))

      Sil
  2. Seldacım canım ellerine sağlık. Kışın lezzetli bir şekilde kullanıyorsun. Benim beceriklim. İnşallah güzel günlerde kullanabilmen dileğiyle. Seni çok mu çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem canım çok teşekkür ediyorum. Ben de seni çoookkkk öpüyorum. Sevgilerimle...:))

      Sil
  3. ÖZELLİKLE ÇALIŞANLAR İÇİN ÇOK PRATİK OLUYOR

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık. annem de aynen böyle yapıyor ve çok güzel oluyor gerçekten. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum canım benim. Evet böyle çok lezzetli oluyor gerçekten. Sevgiler,

      Sil
  5. tüm telaşların böyle olsun canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mericim çok teşekkür ediyorum canım...:) Sevgiler,

      Sil
  6. Ellerine sağşık Seldacım…
    Afiyetle yemek nasip olsun inşallah…
    Blogumda ödülün var beklerim…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim canım arkadaşım çok teşekkür ediyorum. Aaaa ödül mü dedin. Hemen bakıyorum canım sevgiler....:)))))

      Sil
  7. Çok güzel olmuş. Afiyetle yiyin inşallah Canım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Deneyeceğim bugün bakalım nasıl olacak ellerine sağlık tşkler bu kolay tarif için canım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...