30 Mayıs 2014 Cuma

Sumaklı Soğan

Merhabalar...:))

Öncelikle hepinize Hayırlı Cumalar diliyorum. Geldik yine bir haftanın sonuna. Bu hafta sonu bayağı yoğun geçecek. İzmir' li blog yazarı arkadaşlarımla bahara merhaba pikniğimiz var. Çok heyecanlıyım. Her zaman ki gibi güzel bir buluşma olacak. Detayları daha sonra sizlerle de paylaşıcam....:))
Gün bitmeden Manisa' ya kayınvalideme gidicez. Bahçeden kendi ellerimizle kirazlarımızı toplıycaz inşallah...

Evet gelelim tarifimize. Tarif sevgili Refika Birgül' e ait. Ben Refika' nın tariflerini çok beğeniyorum. İlk gördüğümde bu salataya bayıldım. Hemen denendi tabii ki. Reçetede hiç değişiklik yapmadım. Sonuç mükemmel...Daha önce de kırmızı soğan salatası yapıyordum ama susam inanılmaz bir lezzet kattı. Et, tavuk ve balık yemeklerinin özellikle de kebabın yanına çok ama çok yakışıyor. Bence mutlaka denemelisiniz....

Ve sumaklı soğan salatamın tarifi şöyle,






Malzemeler :

  • 1 adet kırmızı soğan
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 10 dal maydanoz
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 2 tatlı kaşığı sumak
  • 3 çorba kaşığı susam 

Yapılışı :

Kırmızı soğanı piyazlık olacak şekilde, ince ince doğrayalım. Tuz, sumak ve pul biberi ekleyip güzelce yoğuralım. Soğanlar diriliğini kaybedene kadar devam edelim. Bir tavada susamı kavuralım. Kavrulmuş susam, zeytinyağı ve ince kıydığımız  maydanozu soğanlı karışıma ekleyelim. Ve sumaklı soğanımızı servis tabağına alıp, servis edelim.



Afiyet Olsun...



Mutlu hafta sonları.....:))))















14 yorum:

  1. Sumaklı soğan kebapların baş tacı, eline saglik, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Aynen öyle kebabın en güzel eşlikçisi...:))
      Sevgiler,

      Sil
  2. özellikle kebapla harika gider sumak inanılmaz lezzet veriyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler...Evet kebabla tadına doyum olmuyor gerçekten...Sevgiler,

      Sil
  3. Selda hanım ellerinize sağlık. Muhteşem görünüyor. Susam eminim tadına tat katmıştır. Bende bir kere böyle deniycem. Ankaradan sevgiler...:-))) Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Beğendiğinize çok sevindim. En kısa zamanda deneyin çok lezzetli oluyor...İzmir' den kocaman sevgiler,

      Sil
  4. sumak tamam da susam ilk defa gördüm dur ben de deneyeyim hoşçakal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değişik olan kısmı susamla birlikte yapılması zaten. Mutlaka deneyin...Sevgiler,

      Sil
  5. susamlı hiç denemedim deneyeceğim hariaka bir fikir teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin Nihal hanım. Çok lezzetli bir salata...:))
      Sevgiler,

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nursevin ablacım. Sen de öylesinnn...:))
      Sevgiler,

      Sil
  7. Kesin müthis bir lezzettir...!Sevgiler .-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Serap hanım. İnanılmaz lezzetli oluyor...:))
      Sevgiler,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...