21 Mayıs 2014 Çarşamba

Baklava Yufkasından Pazılı Börek

Herkese kocaman bir merhaba,

Bugün sizlere nefis bir börek tarifim var. Baklava yufkasının çıtırlığı ile pazının buluşması... Pazının her halini seviyoruz. Bir de böyle lezzetli bir börek haline dönüşünce tadına doyum olmadı....Biz çok mu çok beğendik....:)) Benden söylemesi...


Eğer siz de sevdiklerinize bu enfes börekten hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,







Malzemeler :

  • 9 adet baklava yufkası
  • 4 - 5 yaprak pazı
  • 50 gr az tuzlu beyaz peynir
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı acı toz kırmızı biber
  • 4 - 5 çorba kaşığı sıvı yağ
  • Değirmen karabiber
  • Tuz

Üzeri için,

  • Yumurta sarısı
  • Susam



Yapılışı :


İç harcı hazırlamak için pazıları güzelce yıkayalım ve ince ince doğrayalım. Soğanı da ayıklayıp küp küp doğrayalım. Geniş bir kabın içine pazı, soğan, beyaz peynir, sıvı yağ, baharatlar ve  tuzu ilave edip iyice karıştıralım. Diğer tarafta baklava yufkasından bir tane alalım. Sıvı yağ ile yufkayı yağlayalım. İkinci yufkayı ilk yufkanın üzerine serip yine yağlayalım. Üçüncü yufkaya da aynı işlemi uygulayalım. İç harçtan yufkanın dar olan kısmını koyalım. Fazla sıkı olmayacak şekilde saralım. Rulo haline gelen böreğimizi bıçak yardımıyla 4 veya 5' e keselim. Aynı işlemi yufkalar bitene kadar uygulayalım. Böreklerimizi yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürelim ve susam serpelim.   180 C fırında pişirelim. Ve çıtır çıtır böreklerimiz artık servise hazır.

Afiyet Olsun...











16 yorum:

  1. Nefis görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık bayılırım baklava yufkasıyla yapılan böreğe :))
    çıtır çıtır harika olur.. afiyetler olsun :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...Gerçekten öyle çıtır çıtır oluyor...Sevgiler,

      Sil
  3. Çıtır çıtır börekler benim tercihimdir...ellerine sağlık Seldacım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacım çok teşekkür ederim canım...Sevgiler...:))

      Sil
  4. Seldacım canım yine harika bir tarif....:)))) Çok beğendim, ellerine sağlık fıstığım. Sen yaparsın da güzel olmaz mı...:))))) Afiyetler olsun canımcım. Seni çok seviyoruuuuuummmmm.....:-))))) *** BUSE ****

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buseciğim çok teşekkür ederim tatlım. Beğendiğine çok sevindim. Ben de seni seviyorum...:))) Sevgiler,

      Sil
  5. Baklava yufkasıyla yapılan börekler bir başka güzel oluyor…
    Ellerine sağlık tatlım nefisssss…
    Afiyetler olsun sevgilerimle öpüyorum seni kocamannnn...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim canım benim çok teşekkür ederim. Ben de çok seviyorum baklava yufkası ile yapılan börekleri...Ben de seni öptüm en bi kocamanındannnn....:))))

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım. Baklava yufkası ile biran önce barışmaılıyım. Bir ara küsmüştük. :)

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş çıtır böreklere bayılırım en kısa zamanda deneyeceğim tariflerinizi çok beğeniyorum ellerinize sağlık selamlar...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Mutlaka deneyin çok lezzetli oluyor. Sevgilerimle...:)))

      Sil
  8. sen anlatınca ne kolay ama pazı kısmı ... hazır sen yapmışken aldım bi tane, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyrun tabii, keşke ikram etme şansım da olsaydı...:)) Pazıyı tercih ediyorum ıspanağa göre kullanımı daha kolay geliyor. Siz de alışsanız vazgeçemezsiniz. Sevgiler...:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...