25 Ekim 2013 Cuma

Tarhanalı Yeşil Domates Kızartması

Herkese kocaman bir merhaba,

Öncelikle hepinize Hayırlı Cumalar diliyorum....

Yeşil domatesten ne yapabilirim diye düşünürken bu tarif çıktı ortaya. Tarhanalı tarifleri geliştirme çalışmalarıma tüm hızıyla devam ediyorum. Bildiğiniz gibi daha önce de Tarhanalı Poğaça, Tarhanalı Tavuk Çıtır ve Tarhanalı Karnabahar Kızartması yapmıştım. Bu kadar değerli bir ham maddeyi daha nerelerde kullanıp ne tariflerle karşınıza geleceğim kim bilir...Beni takip etmeye devam edin canlarım....:))


Tarhanalı Yeşil Domates Kızartması tamamiyle bana ait bir tarif...Mutfağımın güzel lezzetlerinden biri. İnanılmaz lezzetli mayhoş bir tadı var yeşil domatesin. Ama kızartma olunca tabi ki lezzet ikiye katlandı.


Evet geçelim artık Tarhanalı Yeşil Domates Kızartmamın tarifine,










Malzemeler :

  • 2 adet yeşil domates
  • 1 adet yumurta 
  • 1 küçük kahve fincanı süt
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi
  • Değirmen karabiber
  • Tuz


Panelemek için,
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 2 tatlı kaşığı toz tarhana


Kızartmak için,
  • Sıvı yağ

Sos için,
  • Yoğurt
  • Sarımsak
  • Acı pul biber




Yapılışı :


Yeşil domateslerimizi yıkayalım. Fazla ince olmayacak şekilde halka olarak dilimleyelim. Diğer tarafta bir kabın içine yumurta, süt, karbonat ve sirkeyi alalım. Tuz ve karabiberi ekleyip iyice çırpalım. Bir kabın içine unu alalım. Diğer kaba galeta unu ve tarhanayı karıştıralım. Domateslerimizi ilk önce una, sonra yumurta karışımına en sonda galeta unu-tarhana karışımına bulayalım. Kızgın yağda arkalı önlü kızartalım. Ve sarımsaklı yoğurt ile servis edelim.


Afiyet Olsun.




Hepinize mutlu hafta sonları diliyorum....:)










 

38 yorum:

  1. Kızarmış Yeşil Domatesler diye bir film vardı,yeşil domates kızartması bana hep o filmi hatırlatır :) Tarhanayı sanıyorum balıklarda da kullanıyorlar. Ellerinize sağlık :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bana da aynı filmi hatırlatıyor bu tarif. Evet dediğiniz gibi balıkta da kullanıyorlar tarhanayı...:)
      Sevgiler,

      Sil
  2. bu nasıl değişik güzel bir tarif .elinize emeğinize sağlık.
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık, oldukça değişik bir tarif :))))
    sevgiler :))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canımcım.Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Canım Fikrine , emeğine sağlık afiyetler olsun. Tadını merak ettim.. :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin ablacım çok teşekkür ederim. Tadı eğer mayhoş tatları seviyorsan çok güzel mutlaka dene derim ben...Sevgilerimle,

      Sil
  6. Bu basit ve ilginç tarifi deneyeceğim,bloguna not düşeceğim.İçinde sos niyetine farklı malzemeler koymuşsun.Dikkatimi çekti.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin. Fikrinizi merakla bekliyor olacağım...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  7. ayy inanmıyorum okurken ağzımın suları aktı :) bi domates ancak bu kadar lezzetlendirilebilir tebrikler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İremcim. Bu güzel sözlerin için....:))
      Sevgiler,

      Sil
  8. Merhaba Seldacim. Cok ilginc bir tarif. Goruntusune ve icinde kilerine bakilirsa lezzeti muhtesem olmustur. Ellerine saglik canim. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Arzucuğum. Tadı müthiş tavsiye ederim...:))
      Sevgiler,

      Sil
  9. mmmmmm! Qué buena pinta!
    Kissitos!!

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor değişik olmuş sunumda harika eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum sevgilerimi gönderiyorummmm....:))

      Sil
  11. Tarif süper görüntü süper eeee daha ne olsun canım...
    Ellerine sağlık afiyetler olsun...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Aaa.. bayildim ben bu tarife kesinlikle denicem aklina emegine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Arzucuğum. Mutlaka dene....:))
      Sevgiler,

      Sil
  13. Seldacım yeşil domates ve tarhana birleşimi eminim güzel bir tat çıkmıştır ortaya.elllerine sağlık afiyetle..

    YanıtlaSil
  14. tarhanayı çorbadan başka hiç tatmamıştım, ellerinize sağlık. Tarifleriniz çok çok güzel. sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...Tariflerimi beğenmene sevindim....:))
      Sevgiler,

      Sil
  15. ooo Seldacım oldukça ilginç bir tarif olmuş bu.Tadını çok merak ettim.ellerine emeklerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulecim gerçekten farklı ve çok lezzetli...Tavsiye ederim....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  16. Merhabalar.

    Kumanda panelimdeki okuma listesinde dolaşırken farem tesadüfen bu paylaşımınıza ilişti. Ben de tıklayarak sayfanıza ulaştım. Blog sayfanızın sağ kolonundaki menüde "OY VER" duyurusunu gördüm ve tıkladım. Beni Bumerang'ın oy verme mahalline götürdü. Buraya kadar gelmişken bu yarışma için oyumu size kullanmış oldum. Bu oy verme işlemi tesadüfen oldu. Hayırlı olur inşAllah!

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Recep Bey...Oy kullandığınız için de ayrıca teşekkürler. İnşallah hayırlı olur...Sevgilerimle,

      Sil
  17. ilginç bir tarif.severim böyle değişik tarifleri.en kısa sürede denecek ;) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Yanıtlar
    1. Sen de öylesin canım...Teşekkürler.....:))
      Sevgiler,

      Sil
  19. Bu tarifinizi denedim.Sosu kısmında ;kahve fincanından az süt olmalı diye düşünüyorum.Sosu arttı.
    Üstüne bir de topan patlıcan kızarttım.:) Tarhanalı tarifler, bana herzaman farklı gelmiştir.
    Tadı bana çok bir şey ifade etmedi;yalnız ;dışı çıtır içi yumuşak ve suluydu.
    Belki de domates çok lezzetli değildi;bilmiyorum.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım,
      Tarifimi denediğine çok memnun oldum. Kahve fincanın benimkine göre daha büyüktür ölçü ondan tutmaz. Yumurtan benimkinden farklıdır yine ölçü tutmaz. Ben ce bu yüzden malzemen artmıştır. Yeşil domates herkesin damak tadına uymaz. Dediğin gibi lezzetli domates değilse de tadını alamazsın. Domates zaten sulu oluyor. Onun için dışı çıtır içi sulu kalıyor....Sana afiyet olsun diyorum canım....Sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...