2 Ekim 2013 Çarşamba

Susamlı Balpare

Merhabalar,

Şerbetli tatlılar biraz ağır da gelse arada bir isteniyor. Benim çok fazla kilo problemim yok ama yine de kiloma dikkat ediyorum. Arada bir de ufak kaçamaklar yapmak da hoşuma gidiyor.....:) Bu tarifi ilk defa yaptım. Ballı bir tarif ararken bu tarif çıktı ortaya. Susamlı, şerbetli, çok lezzetli ve değişik bir tatlı oldu.

Eğer denemek isterseniz haydi hep birlikte bir göz atalım susamlı balpareyi nasıl yapmışım...






Malzemeler :

  • 125 gr tereyağı
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı irmik
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

Bulamak için,
  • Susam

Üzeri için,
  • Fındık

Şerbeti için,
  • 3 su bardağı su
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı bal
  • Yarım limonun suyu



Yapılışı :

Tereyağı ve yumurtayı karıştıralım. Toz şekeri, irmiği, vanilya ve kabartma tozunu ilave edelim. En son unu azar azar ilave edelim. Hamur ele yapışmayan kıvamda olacak. Elimizle şekil verelim. Susama bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Hamurumuz bitene kadar aynı işleme devam edelim. Üzerlerine fındıkları yerleştirip 180 C fırında pişmeye bırakalım. Diğer tarafta şerbeti hazırlayalım. Geniş bir tencerenin içine suyu ve toz şekeri alalım. Bir iki taşım kaynayan şerbete limon suyunu ilave edelim. 5 dk daha kaynatıp şerbetimizin altını kapatalım. Sıcaklığı geçen şerbetimize balı ilave edip karıştıralım. Tatlıları fırından alıp 5 dakika beklettikten sonra şerbetini üzerine kepçe ile gezdirelim. Ara ara tepsideki şerbeti kaşık ile üzerine gezdirelim. En az 2 saat beklettikten sonra tatlımızı servis edelim.



Afiyet Bal Şeker Olsun....:))















41 yorum:

  1. Hola, ¿Qué tal? Sólo quería decirte que algunas de las imágenes
    no se cargan adecuadamente. He probado en 3 navegadores diferentes y todos dan los
    mismos resultados .

    Here is my weblog :: acne Rosacea

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bloğa giremediğinizi söylüyorsunuz ama bir sorun yok gibi görünüyor. Tekrar denerseniz sanırım olacak. İlginize teşekkür ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  2. Çok güzel gözüküyor,ellerinize sağlık,susam çok yakışmış..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.degısık bır tarıf denemek lazım.sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınarcım eğer susamı seviyorsan bu tatlıya da seveceğine eminim. Denemeni öneririm...Sevgiler,

      Sil
  4. Hımm nefiss.Adı güzel kendi güzel bir tatlı olmuş:)Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  5. susamındanmı neden sanki kurabiye gibi geldi bana.şerbeti çok çeken bir tatlı herhalde.ama görüntü süper.bir deniyim bakalım.elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kurabiye gibi görünsede şerbetli bir tatlı. Eğer susam tadını seviyorsanız bu tatlı tam size göre....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  6. Ellerine sağlık ablacım, süpper olmuş, bayıldım :)))))

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık canım Görüntü gel beni ye diyor.Her zaman ki gibi çok güzel bir lezzet .Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semacım çok teşekkür ederim canım benim....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  8. ben de kurabiye sandım,şerbetli olması şaşırttı beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şerbetli tatlı. Susamdan hoşlanıyorsanız deneyin derim ben....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  9. Çok güzel bi sayfanız var...kurabiyelerde aynen...elinize sağlık...çocuklara yapmalı sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu tatlı hem büyüklere hem de küçüklere göre. Mutlaka deneyin derim ben....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  10. Seldacım canım kızım ne güzel bir tarif yine bu. Daha önce hiç duymadım. Ellerine sağlık yavrum. Denemek isterim çok güzel bir fotoğrafı var merak ettim. Öpüyorum seni yavrum Naciye Teyzen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Naciye Teyzeciğim çok teşekkür ederim. Bu tarif bana ait ondan daha önce görmedin. Denemeni isterim öpüyorum ellerinden sevgilerimi gönderiyorum sana....:)

      Sil
  11. çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık , denemek istiyorum ama tariflerde ki aldığı kadar un kısmı beni hep tedirgin ediyor..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esracığım denemeni isterim aldığı kadar un demek ele yapışmayan bir kıvam olana kadar un eklemek demek. Hiç tedirgin olma elin alışması lazım o kadar....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  12. Harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  13. Canim susamli susamli muhtesem gorunuyor bayram uzeri deneyebilirim bu tatliyi eline koluna saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Mutlaka dene çok güzel oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  14. Kışın severim böyle şerbetli tatlıları susamda değişik güzel olmuş,ellerine sağlık canım,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. kiz bune beni tam on ikiden vurdun aksam aksam canim cekti vallah ellerine saglik canim muhtis görünüyor sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim beğenmene sevindim...:))
      Sevgiler,

      Sil
  16. değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık denemem lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım...Mutlaka dene canım çok güzel bir kahvaltılık....:))
      Sevgiler,

      Sil
  17. Lezzeti görüntüsünden belli zaten cnaım ya:)
    Ellerine sağlık.
    Nefisss görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melihacığım çok teşekkür ederim canım...:))
      Sevgiler,

      Sil
  18. Susama da bayılırım tatlıya da harika gözüküyor ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Tam kalori bombası,eline sağlık Selda'cım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet Ihlamurcum tam kalori bombası gerçekten. Ama müthişşşşş....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  20. senin sayfanda dolaştığımda karnım acıkıyo. Hiç iyi gelmiyosun sen bana :D

    Bu arada canım seni bi postumda mimledim. Bİlgin olsun.:)

    http://aiqina.blogspot.com/2013/10/izledigim-turk-dizileri.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...