26 Temmuz 2013 Cuma

Unlu Çıtır Börek

Herkese merhaba,

Misafir mi gelecek hiç telaşlanmayın. Bu börek tarifime bayılacaksınız. Hem çıtır çıtır ve lezzetli, hem de çok pratik. Ben iç malzemesinde lor kullandım, çok ama çok lezzetli oldu. Siz istediğinizi iç harç ile hazırlayabilirsiniz. Emin olun her haliyle sonuç mükemmel...

Evet geçelim unlu çıtır böreğimizin tarifine,













Malzemeler :

  • 2 adet yufka
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 kahve fincanı su
  • 1 su bardağı un

İçi için,
  • 250 gr tuzlu lor
  • 5 - 6 dal maydanoz

Üzeri için,
  • Yumurta sarısı
  • Susam



Yapılışı :

İşe iç harcımızı hazırlamakla başlayalım. Bir kabın içine lorumuzu alalım. İçine ince ince doğradığımız maydanozu ilave edelim. Yufkanın bir tanesini alalım, tezgahın üzerine serelim. Su ve sıvı yağ karışımını fırça yardımıyla yufkanın her yerine sürelim. Unumuzdan elek yardımıyla yufkanın üzerine eleyelim. Yufkayı ikiye katlayalım D şeklinde. Yine su ve sıvı yağ karışımından fırça yardımıyla sürelim. Yine unumuzu elek yardımıyla eleyelim. İç harcımızdan alalım ve yufkanın geniş kısmına yerleştirelim. İki kenarını içe doğru katlayalım. Ve rulo olarak saralım. Rulo yufkamızı istediğimiz boyutlarda keselim. Diğer yufkaya da aynı işlemi uygulayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine böreklerimizi dizelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpelim. 180 C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim. Ve unlu çıtır böreklerimiz servise hazır......:)




Afiyetler Olsun...




40 yorum:

  1. nefis bir börek... emeklerinize sağlık...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel, gerçekten pratikmiş. Bunu çıtır yapan un serpilmesi mi? Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Böreği çıtır çıtır yapan içinde kullanılan un. Denemeni tavsiye ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  3. harika bir börek olmuş canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten de denmek lazım, kolay ve lezzetli görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin canım. Nefis bir börek. Sevgilerimle,

      Sil
  5. Biri kitap mı dedi? ve şahidim kalemimdir bloglarıma bıraktığınız yorumlar için çok teşekkür ederim bende sizi takibe aldım :) İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin canım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgiler,

      Sil
  6. Ellerine sağlık ablacım, ben de bu akşam sahur için börek yapmak istiyorum :)))
    Bu tarif çok pratik ve nefis :))))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tatlım. Mutlaka bu böreği denemelisin nefissss....Sevgilerimle,

      Sil
  7. ellerine sağlık canım.Bu böreği bende çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şulecim. Ben de çok sevdimmmm...Sevgilerimle,

      Sil
  8. bılırım bu boreğı cıtır cıtır elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Selma Hanımcım. Çıtır çıtır bir börek. Sevgilerimle,

      Sil
  9. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  10. elleriniz sağlık çıtır çıtır çok güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sibelcim çıtır çıtır çok güzel bir börek. Sevgilerimle,

      Sil
  11. Börek nefis görünüyor canım ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Bu tarz bende yapıyorum, aynı el açması gibi oluyor. Hatta bilmeyenler el açması börek sanıyorlar. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Selma Hanım. Aynen dediğiniz gibi bilmeyenler el açması sanıyolar...Çok lezzetli ve çok pratik bir börek.
      Sevgilerimle,

      Sil
  13. bloguma gelip çok güzel bir yorum bırakmışsınız..teşekkür ederim,bende sizin blogunuzu çok ama çok beğendim..herşey harika gözüküyor,ellerinize sağlık,bende sizi izlemeye aldım:))..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Filiz Hanımcım,
      Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Güzel sözleriniz için çok teşekkürler. Paylaşımlarımızda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  14. artık ben de burdayım,yorumunuzu gec farkketim kusura bakmayın lütfen.sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz Aynur Hanım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  15. merhabaa çok lezzetli gözüküyor elinize sağlık bu aradaizleciniz oldum bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Edacım,
      Hoş geldin sefalar getirdin. Ben de mutlaka uğrarım bloğuna. Görüşmek üzere canım. Sevgilerimle,

      Sil
  16. Pratik olması çok iyi ya:)) Ayrıca çok güzel görünüyor , ellerinize sağlık. Takipteyim :)))

    http://tubisceis.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Çok teşekkürler canım. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin. Görüşmek dileğiyle. Sevgiler,

      Sil
  17. Bu böreği bir gece önceden yapsam dolaba koysam acaba yine çıtır olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim ben aynı gün yaypıp pişiriyorum. Buzdolabında bekletip pişirmedim. Sanırım sonuç değişmez ama yine de emin değilim.

      Sil
  18. Mutlaka deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  19. haftasonu mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...