3 Temmuz 2013 Çarşamba

Nane







Baharatlar ile ilgili yazı dizimizin bugünkü konusu  NANE...

Nanenin Latince ismi Menthadır ve ballıbabagiller familyasındandır. Anavatanı Akdeniz sahilleri olarak bilinmektedir. Türkiye de ise Anadolu’nun her yerinde yetişmektedir.  Hoş kokulu, otsu çok yıllık bir bitkidir.

Nanenin kullanılan kısımları; yaprakları, çiçekli dalları ile yapraklarından elde edilen uçucu yağıdır.

Nane; tıp ve ilaç sanayinde, gıda sanayinde ve de içki sanayinde  kendine geniş bir kullanım alanı bulmuştur.
 

Nanenin faydaları,


  • İştah açıcı özelliği vardır. 
  • Sindirim sistemi için faydalıdır.
  • Hazımsızlık ve gaz şikayetlerini hafifletir. 
  • Kusmayı ve mide bulantısını önler.
  • Kabızlık ve ishal şikayetlerinde iyi sonuçlar verir.
  • Strese dayalı baş ağrılarını keser.
  • Nefes almayı kolaylaştırır.
  • Ağrı kesici özelliği vardır.
  • Soğuk algınlığına iyi gelir.  

Nane ve limon kaynatılarak içildiğinde sindirim sistemi rahatsızlıklarına iyi gelir.

Mutfağımızın baş tacı olan nane her derde deva bir baharat ve mutfakta mutlaka olması gereken bir lezzet.

Her zaman dediğim gibi doktorunuza danışmadan kullanmayınız. Önerilen günlük doz miktarını aşmayınız.


Sevgiyle ve sağlıkla kalın....:)



Görsel netten alıntıdır.




14 yorum:

  1. bende evde saksıda yetıstırıyorum nanemı mıs gıbıde kokuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de balkonda saksıda yetiştiriyorum....Çok güzel kokuyor hem de tazecik..Sevgiler,

      Sil
    2. Bende balkonda saksıda yetiştiriyorum. Çok güzel oluyor tazecik....Sevgiler,

      Sil
  2. Beni de özendirdiniz şimdi saksıda nane işine :)

    YanıtlaSil
  3. Nane kokusunu da çok severim :)Kokusu buraya kadar geldi canım.Paylaşım için teşekkür

    YanıtlaSil
  4. Balkonda ki nanelerim kudurmuşken, ne iyi geldi bu yazı.

    Eline sağlık.

    Fotolarını kıskanan anne

    YanıtlaSil
  5. Nane benim yemeklerimin de vazgeçilmezi. Çok seviyorum. Salataya, çorbaya yemeğe hemen hemen her şeye kullanıyorum :)))
    Sevgiler ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle tatlım yemeğin lezzetine lezzet katıyor....Öptüm canım sevgiler,

      Sil
  6. sadece yaş naneyi seviyorum, o da kahvaltı ya da salatada :)
    sevgiler,
    Hoşgeldin bloguma =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her ikisini de severim. Siz de benim bloğuma hoşgeldiniz sefalar getirdiniz....Sevgiler,

      Sil
  7. Sabah kahvaltısında bayılırım naneye. Bir de Türk kahvesi yanında naneli limonlu su servisine... Ne yaparsın Egeli olana tüm yeşiller güzel:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım benim Egeli olana bütün otlar güzelll...Sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...