16 Temmuz 2013 Salı

Mantılı Tarhana Çorbası

Herkese merhaba,

Bugün size hem pratik hem de çok besleyici bir çorba tarifim var. SELVA ıspanaklı mantı, İzmir Yemek Bloğu Yazarları toplantımızda SELVA' nın hediye paketinde vardı. Ben ilk defa denedim ve çok beğendim. Hele kızım bayıldı. Normal yoğurt soslu mantının dışında kullanarak böyle lezzetli bir çorba yaptım. Sofralarınızda değişik bir çorba olsun istiyorsanız bu tarif tam size göre.

Evet gelelim artık mantılı tarhana çorbamın tarifine,


 



 Malzemeler :


  • 1 su bardağı SELVA ıspanaklı mantı
  • 5 çorba kaşığı tarhana
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 5 su bardağı su
  • Karabiber
  • Tuz




Yapılışı :

Mantıyı tuzlu suda haşlayalım. Diğer tarafta tarhanayı bir kasenin içine alıp 1 su bardağı su ile karıştıralım ve açalım. Derin bir tencereye zeytinyağını alalım salçayı ilave edip kavuralım. Islattığımız tarhanayı tencereye boşaltalım. Kalan suyu da ilave edelim. Tuzu ve karabiberi de ekleyip iyice karıştıralım. Tarhanayı kaynayana kadar karıştırmaya devam edelim. Mantıyı tarhanaya ilave edip 5 dk. daha kaynatıp ocağın altını kapatalım. Mantılı tarhanamız artık servise hazır.....



Afiyetler Olsun......






33 yorum:

  1. Vallahi harika fikir, ellerine sağlık ablacım. Bıcırığıma ve size afiyetler olsun,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz tatlım. Gerçekten çok lezzetli oldu. Denemeni tavsiye ederim. Öpüyorum seni....Sevgiler....:))

      Sil
    2. mutlaka deneyeceğim :)))
      sevgiler...

      Sil
    3. Evet mutlaka denemelisin inanılmaz lezzetli oluyor. Elif' im de çok sevecek emin ol annesi...Öptüm canım sevgiler,

      Sil
  2. Mantılı her şeye evet :))
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım.....Beğenmene sevindim eğer mantıyı seviyorsan mutlaka denemelisin....Sevgilerimle,

      Sil
  3. Hımmmm....Biraz temkinli yaklaştım!!! Tarhana + mantı = karbonhidrat patlaması :) Ama ikisi de çoook güzeeeel :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Düşündüğün gibi ağır olmuyor. Farklı bir lezzet....Sevgilerimle,

      Sil
  4. Ispanakli manti... hic gormedim ama lezzetli gorunuyor...Mutlaka denemeliyim :) Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  5. ELLERINIZE SAGLIK..COK GUZEL GORUNUYOR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler beğenmenize sevindim. Sevgilerimle,

      Sil
  6. Ramazan ayında daha bir cazip ve hoş görünüyor gözümüze ellerinize emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Dediğin gibi Ramazanda herşey bir başka güzel....Sevgilerimle,

      Sil
  7. hiç duymamıştım bu çorbayı ellerine sağlık ...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. Bunu ben kendim denedim ve çok hoşumuza gitti. Ben de sizlere de sunmak istedim. Denemeni tavsiye edeim. Sevgilerimle,

      Sil
  8. Hem tarhana hem de mantı. :))) Harika. Ama ben hiç ıspanaklı mantı yemedim. Kıymalı gibi güzel oldu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeldacım kıymalı olan mantı ile denemedim ama o da güzel olur tahminimce. Ama ıspanaklı bir başka güzel mutlaka denemelisin. Sevgilerimle,

      Sil
  9. elıne sağlık gormemısım ıspanaklısını deneyeceğım elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Selma Hanımcım. Ispanaklı mantıyı mutlaka deneyin. Çok lezzetli...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  10. Enfes görünüyor, denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık...
    denemek için sabırsızlanıyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Denemenizi öneririm inanılmaz lezzetli oluyor...Sevgilerimle,

      Sil
  12. Bloguna yeni geldim ve çok sevdim. Düğünüme 3 ay kalmasına rağmen yemek yapmayı bilmiyorum hala.. :( İnşallah senin blogun sayesinde öğrenirim bir şeyler :)
    Bu arada bana da beklerim, whiteglaze.blogspot.com
    Sevgi ve Selamlarla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar canım,
      Hoş geldin sefalar getirdin. İnşallah tariflerimi denersin ve sevdiklerine ikram edersin. Gerçekten evliliğe çok az kalmış. Bir ömür boyu mutluluklar diliyorum sana canım.
      Ben de hemen geliyorummmm.....Sevgilerimle,

      Sil
  13. Harika görünüyor eline sağlık kısa zamanda yapacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mervecim. Mutkala denemelisin çok lezzetli oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  14. ellerinize sağlık bir an önce denemeliyim ben de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin canım nefis bir çorba....Sevgilerimle,

      Sil
  15. aaaa haftada 2-3 kez tarhana pişiren biri olarak mutlaka deniycem böyle
    biz genelde içine kaşar rendesi ya da kıtır ekmek atıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin canım enfes oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  16. çok güzel görünüyor canım :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...