22 Temmuz 2013 Pazartesi

Kuskuslu Pirinç Pilavı

Herkese kocaman bir merhaba,

Her zaman değişik tatları denemeyi severim. Pirinç pilavında arpa şehriye yerine kuskus kullandım. Hem sunumu çok şık oldu,  hem de inanılmaz lezzeti...
Kızım bildiğiniz gibi hep yemek seçer ama o da çok sevdi. Sofralarınızda değişiklik yaratmak isterseniz mutlaka deneyin.

Evet kuskuslu pirinç pilavını nasıl yapmışım bir göz atalım.






Malzemeler :

  • 2 su bardağı baldo pirinç
  • 2,5 su bardağı su
  • Yarım çay bardağı kuskus
  • 3 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • Tuz

Yapılışı :

Pirinçleri ılık ve tuzlu suda en az 1 saat bekletelim. Pilav tenceremizin içine sıvı yağ ve kuskusumuzu alalım. Pembeleşene kadar kavuralım. Sonra içine yıkadığımız pirinçleri ilave edelim. Pirinçler şeffaflaşana kadar kavuralım. Sonra kaynamış suyumuzu ilave edelim. En son tereyağı ve tuzunu ilave edip tencerenin kapağını kapatalım.  Dibinin tutmaması için arada bir kontrol edelim. Yaklaşık 20 dk. sonra pilavımız servise hazır hale gelecektir.

Afiyet Olsun...



Not :
Pirincin cinsine göre pişme süresi ve su alma miktarı değişmektedir. Ben bu pilavı kabartarak yaptığım için 1 su bardağı pirince 1 su bardağı su hesabı ile yaptım. Eğer kabartmak için vaktiniz yoksa su miktarını 1,5 su bardağı olarak kullanmanız iyi sonuç verecektir.





 

25 yorum:

  1. Çok güzel bir görüntü olmuş. Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık
    Görüntüsü çok hoş, tadida mutlaka öyledir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Hem görünümü hem de tadı müthiş tavsiye ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  3. Ellerine sağlık ablacım, nefis görünüyor :))
    öpüldün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tatlım....Ben de seni öptüm....Sevgilerimle,

      Sil
  4. Nefis gözüküyor aman allahım birden bakınca nohutlu pilav gibi geldi :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkürler Serap Hanım....Sevgilerimle,

      Sil
  5. heyooo hoşgeldiniiz. görüşürüz tabii. yorumlara baktım da arkadaşlarım da vaar. bi de blogumda yemek tariflerim de var kiiii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar canım,
      Sen de hoş geldin aramıza...:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  6. Selda hanım hoşgeldiniz bloğuma. Yorumunuz ve izlemeye aldığınız için teşekkür ederim. Harika yemekler keşfettim bloğunuzda. Görüşmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar canım,
      Sen de hoş geldin sefalar getirdin. Paylaşımlarımızda görüşmek dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  7. ben geldimmm:))
    hımm hımm hımm çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar canım,
      Hoş geldin sefalar getirdin. 500. izleyicim oldunnnnnn....:) Görüşmek dileğiyle.
      Sevgilerimi gönderdim.....:)))))

      Sil
  8. Kuskuslu pilavı deneyeceğim
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. ay ay ay,nereye geldim ben !Ağzım sulandı vallahi.Herşey nefis görünüyor!Bir vakit bulduğumda denemeli:))
    eline sağlık,sayfanı takibime alıyorum.
    sıcak bir girişi var sayfanın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin sefalar getirdin canım. Güzel sözlerin için çok teşekkürler. Güzel paylaşımlarımızda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  10. Ellerine sağlık kuskus değişik bir fikir olmuş.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık :) ben de evde şehriye bitmişse kuskus la yapıyorum pilavı. hatta tekbaşına kuskus pilavı bile harika olabliyor çoğuzaman . bayılırım yani kısacası :)

    YanıtlaSil
  12. not aldım bunu.
    yapılabilitesi var gibii.
    :)))

    YanıtlaSil
  13. Goruntu gercekten cok guzel. Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  14. bloguma bıraktığınız güzel yorum için çok teşekkür ederim. Yemek yapmayı çok seviyorum ve blogunuzu takibe alıyorum... Özellikle tatlı ve pasta yapmak çok eğlenceli bir iş bence:)

    Sevgiler

    i-fashionbank.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık enfes görünüyor....

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben geldim, ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel tariflerle karşılaştım.
    Benden de kocaman sevgiler getirdim:=)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...