11 Temmuz 2013 Perşembe

Ev Yapımı Erik Suyu

Merhabalar,

Sıcak yaz günlerinde ev yapımı meyve sularının tadına doyum olmuyor. Biz uzun zamandır gazlı içecek tüketmiyoruz. Zaten kızımı da hiç alıştırmadım. Kendi içeceğimizi en sağlıklısından ve en lezzetlisinden kendi ellerimizle yapıyoruz....

Eğer siz de ev yapımı erik suyu yapmak isterseniz işte buyrun tarifi,







Malzemeler :

  • 500 gr erik
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2  adet limon
  • Su
Üzeri için,
  • Nane yaprakları


Yapılışı :

Eriklerimizin saplarını ayıklayalım ve yıkayalım. Geniş bir tencerenin içine eriklerimizi alalım ve üzerini 1 parmak geçecek kadar su koyalım. Orta hararetli ocakta kaynamaya bırakalım. Erikler yumuşayınca doğradığımız kabuklu limonu ve toz şekeri ilave edip kaynatmaya devam edelim. 10 dk. kaynattıktan sonra sıcaklığı geçen erik suyumuzu kevgirden geçirelim. Erik suyumuzu 1 - 2 saat buzdolabında beklettikten sonra nane yaprakları ile süsleyip servis edelim.


Afiyet Şeker Olsun...



   

50 yorum:

  1. ohh serin serin içmek vardı:)) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Şu sıcak günlerde böyle güzel içeceklere çok ihtiyacımız var :))
    ellerine sağlık ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler tatlım. Aynen sıcaklarda birebir...Sevgilerimle,

      Sil
  3. İftara yetişir, serin serin içilir, sana da dua edilir...Yangın söndürücü gibi geliyor gözüme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım benim kıyamam ben sana...İnşallah denediğinde beğenirsin....:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  4. mmmm... çok severim ev yapımı meyve sularını.. elerine sağlık hariika görünüyor.. çok iyi yapmışın kuzunu zararlılardan uzak tutarak..kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Evet kızımı hiç alıştırmadım gazlı içeceklere her geçen gün de bu kararımdan çok memnun oluyorum....:)
      Sevgilerimi yolluyorummmm....:)))

      Sil
  5. Ramazanda nasıl güzel gider :)ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Gülay Hanımcım...Sıcak yaz günlerinde güzel bir serinletici....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  6. Merhaba iadeyi ziyarete geldim ve çok begendim blogunu ,ödülünde hayırlı olsun .
    Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Leylacım...Sana da hayırlı ramazanlar....:))

      Sil
  7. Canım eline sağlık. Çok pratik ve nefis olmuş. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yağmurcum...Aynen öyle hem pratik hem de lezzetli....:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  8. Bu sıcaklarda en güzel doğal içecekler ,ellerine sağlık harika görünüyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Evet en güzeli ev yapımı içecekler...
      Sevgilerimle,

      Sil
  9. Ellerine saglik bu sicaklar icin saglikli ferahlatici nefis bir icecek afiyetle.:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Arzucum. Sıcaklarda çok iyi oluyor....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  10. Bloguma İlk yorum sizden geldi, güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Erik suyu harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekür ederim Ayşenurcum. Bloğun hayırlı olsun yolun açık olsunnn....Sevgilerimle,

      Sil
  11. Merhaba, ben size ziyarete geldim tarifleriniz ve erik suyu gerçekten harika ellerinize sağlık paylaşımlarınız bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Hoş geldin sefalar getirdin....Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  12. Canım benim ellerine sağlık iftarda da nasıl iyi gider..Afiyetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin...:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  13. süper görünüyor bayılırım doğal yapılan her şeye :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Mutlaka denemelisiniz nefis bir tadı var...Sevgilerimle,

      Sil
  15. kırmızı erikle de çok güzel oluyor..
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım kırmızı erikten de yapıcam o da çok güzel oluyor...Sevgilerimle,

      Sil
  16. nefis olmuştur hiç şüphem yok bu yaz daha yapmadım ama bende sıksık yaparım ev yapımı şerbetler ellerine sağlık keşke bi bardak alabilsem gelmişken :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım benim. Bloğuma hoş geldin sefalar getirdin. Keşke ben de ikram edebilseydim...:(
      Sevgilerimi yolluyorum.....:))))

      Sil
  17. Bana bıraktığınız sevgilerle geldim.Erik suyunu bende yaparım,içine karanfilde ilave ediyorum.
    Atıklarla ilgili logonuz dikkatimi çekti,çevreye duyarlı kişilerin artması gerektiğini düşünüyorum.Evde atıkları ayırıp, geri dönüşüme atıyorum.Üstelik geri dönüşüm konteynırı eve yakında değil. Ben dende sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Türkan Hanım,
      Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Karanfil iyi fikir bir de öyle denemek isterim. Çevre ile ilgili bir çok eğitime katıldım. Çalıştığım şirkette de çevre ve atıklarla ilgili konularda eğitimler veriyorum. Sizin de duyarlı olmanız beni çok mutlu etti. Tebrik ediyorum sizi bu duyarlılığınızdan dolayı. Görüşmek dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  18. elinize sağlık çok güzel görünüyor canım çekttiiii. :)
    blogunuzu da çok sevdim tarifler arasında dalıp gitmişim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar canım,
      Hoş geldin canım sefalar getirdin. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  19. eline sağlık blogun çok güzelmiş bu arada :)

    YanıtlaSil
  20. İade-i ziyarete geldim blogunuzu çok beğendim :) Sevgilerimle, hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  21. Harika görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  22. blogunuzu çok beğendim.mutfağa geçmeden önce uğrak yerlerimden biri olcak(=:
    emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin canım sefalar getirdin....
      Güzel sözlerin için teşekkürler.....Sevgilerimle,

      Sil
  23. Evde yenilmemiş bir sürü erik var, bu tarif ilaç gibi geldi bana :)
    Ellerinize sağlık, bu akşam deneyeceğim hemen.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  24. merhaba, bizde kırmızı erikten yapıyoruz, rengi muhteşem oluyor, doğallığı ve lezzeti de cabası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım. Ben de kırmızı erikten yapıyorum ama bir de böyle dene inanılmaz lezzetli oluyor.
      Sevgilerimle,

      Sil
  25. Bu tarif de denenmeli, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık canım kırmızı erikle çok ysparız ama yeşil erikle hıç denemedim ...
    Mayhoş ve ferahlık verici mir tadı vardır eminim annem için de ideal çünkü papaz eriğini çok sever ...
    Sevgilerimle öpüyorum seni.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...