30 Mayıs 2013 Perşembe

Sütlaç

Herkese merhaba,

Ben sütlü tatlıları çok seviyorum. Onun  için daha çok evde sütlü tatlı yapılıyor. Bazen fotoğrafını çekmeye fırsat kalmadan bitiveriyor. Ama bu sefer erken davrandım...:)







Malzemeler :

  • 1 lt süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 2 paket vanilya


Yapılışı :

Pirinçleri yıkayalım ve üzerini iki parmak geçecek suda yumuşayana kadar pişirelim. Yumuşayan pirinçlere sütü ilave edelim ve kaynamaya bırakalım. Göz göz olan sütlacımıza toz şekeri ilave edelim. Mısır nişastasını suda biraz açarak sütlaca ilave edelim. Koyulaşan sütlacımıza en son vanilyayı ilave edip karıştıralım ve ocağın altını kapatalım. Ve istediğimiz kaplara sütlacımızı paylaştıralım....Tarçın ile süsleyip servis edelim....

Afiyet Şeker Olsun...











   

31 yorum:

  1. Ellerine sağlık ablacım, bende çok seviyorum sütlacı :))
    Nefis görünüyor, afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tatlım...Biz de çok seviyoruz. Öptüm seni....Sevgilerimle,

      Sil
  2. En çok sevdiğim sütlü tatlı ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Miskokulu Lezzetler....Bizim evde de çok sevilir sütlaç. Sevgilerimle,

      Sil
  3. Sütlaç en sevdiğim tatlılardan elinize sağlık..mutfaksevgisi.com

    YanıtlaSil
  4. Sütlaç sanırım sevmeyen yoktur...
    Ellerine sağlık Seldacım nefisssss olmuş..
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Emelcim. Her evde seviliyor anlaşılan....Çok teşekkürler....Sevgilerimle,

      Sil
  5. Çok nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. :) Annem de sütlaca nişasta koyardı, ben nişastasız yapıyoum ama kutu sütleri ile kıvamlı olmuyor... teşekür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Saadetcim. Ben de nişasta kullanarak yapıyorum. Herhalde annemin elinden böyle yediğimiz için....:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  6. Çok severim! Bir de senin tarifinle deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin canım. Çok güzel oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  7. nefissss görünüyor bende cok severim sütlü ttlilari hele sütlaci hmmmm
    ellerine saglik ziyaretin icinde cok tsk.ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım. Bloğuma hoşgeldin sefalar getirdin. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  8. Seldacığım sütlâcın nefis oldu canım yaptıkta bitti bile sadece şekerini 1 su bardağı koydum. bir de nişastam bitmiş yerine pirinç unu denedim hiç fena olmadı. Tarif vermene bayıldım. :) Az sözle çok şey anlatmışsın. Bloğum da paylaştım sütlaç tarifini. :) ellerine, emeğine sağlık canım! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim tarifimi deneyip beğenmene çok sevindim. Çok naziksin. Seninde ellerine sağlık canım. Afiyet bal şeker olsun....Sevgilerimle,

      Sil
  9. Aynen bende böyle yapıyorum çok harika oluyor bak şimdi yarın yapsam mı canım çekti neden olmasın hadi bir yarin olsun ellere kollara sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kardelen Hanım. Tavsiye ederim çok lezzetli oluyor. Sevgilerimle,

      Sil
  10. mmm sütlaç en sevdiklerimden ben biraz safranda atıyorum bazen sararıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç safranlı olarak yapmadım ama denemek lazım...:))

      Sil
  11. Bu aralar tatlıyla aram yok :)

    YanıtlaSil
  12. Benim en ama en sevdiğim sütlü tatlıdır..
    Bol tarçınlı nefiss olur nefiss:)
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Melihacığım. Biz de çok seviyoruz sütlacı...Sevgilerimle,

      Sil
  13. seldacım iadeyi ziyarete geldim,
    sütlaç nefis görünüyor,ben de sütlacı,benzer şekilde hazırlarım ancak içine nişasta ilave etmem,her yiğidin bir yoğurt yeyişi var değil mi :)
    ellerin dert görmesin,
    sevgilerimle,hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Ben nişasta kullanıyorum ama pirinç unu kullananlarda var. Sevgilerimle hayırlı cumalar....

      Sil
  14. Bende bayılırım sütlü tatlılara ve tabiki sütlaç baş tacıdır :)
    Eline sağlık canım, çok lezzzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Evet görüntüsü gibi tadı da çok güzel...Sevgilerimle,

      Sil
  15. Sütlü tatlıları kim sevmez hele bu sıcak yaz aylarında ımm mis gibi
    Ellerinize sağlık canım çekti ama:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Evet sıcaklar başlayınca böyle lezzetlere ihtiyaç artıyor. Keşke ikram edebilseydimmm...Sevgilerimle,

      Sil
  16. Seldacım ellerine sağlık bu tarifin o kadar övüldükü perşembe gününü bekliyorum süt gelir gelmez yapıcam inşallah..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...