21 Kasım 2012 Çarşamba

Kimyon



  
Baharatlar ile ilgili yazı dizimize, KİMYON BAHARATI  ile devam ediyoruz.

Latince ismi " Cuminum cyminum " olan kimyon Türk mutfağının vazgeçilmez baharatlarındandır. Anavatanı Orta doğu ve Doğu Akdeniz' dir. Ülkemizde Orta Anadolu, Konya ve Eskişehir' de yetiştirilmektedir.

Kimyon baharatı kimyon bitkisinin tohum kısmının öğütülmesinden elde edilir. Yemeklerde toz olarak kullanılan kimyon, tercihen tohum olarak ta kullanılmaktadır.

Kimyonun en çok tüketildiği ülkeler Hindistan, Fas ve Meksika' dır.

Bulgur ve bakliyat tüketirken kimyon kullanımı öneriliyor, yemekten sonra oluşacak şişkinliği alması açısından.


KİMYONUN FAYDALARI :

  • İşhatı açar.
  • Hazımsızlığı önler.
  • Terletici etkisi vardır.
  • Gaz söktürücüdür.

LÜTFEN DİKKAT !.

  • Hamilelerde kullanılması önerilmiyor.
  • Midesi hassas kişilerde tahriş etkisi yapabileceğinden kullanılması önerilmiyor.
Her gıda maddesinin tüketiminde dikkatli olmak gerektiği gibi, kimyon baharatının tüketiminde de dikkat edilmesi gerekiyor.

Yemeklerinizin lezzeti, ağzınızın tadı bol olsun......

Sevgiyle kalın...


Görsel netten alıntıdır.









55 yorum:

  1. MERHABALAR BU GÜN YENİ BLOGLAR İÇİN KEŞFE ÇIKTIM
    VE GÜZELLİKLERLE KARŞILAŞTIM
    FAYDALI BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil
  2. MERHABA CANIM. BLOĞUM YENİ. ELİMDEN GELDİĞİNDE YENİ VE FARKLI LEZZETLERİ SİZLERE SUNMAYA ÇALIŞIYORUM. FAYDALI BİLGİLERE DE HER GEÇEN GÜN YENİLERİ EKLENİYOR. ARAŞTIRMALAR DEVAM EDİYOR. SİZLERDEN GÜZEL SÖZLER DUYMAK ÇOK GURUR VERİCİ. KOCAMAN SEVGİLERİMLE,

    YanıtlaSil
  3. Canım iadeyi ziyarete geldim kimyonu çok severim yemeklerde her zaman beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Deryacım hoş geldin sefa getirdin. Kimyonu ben de çok severim. Bloğumu izlemeye de alırsan çok memnun olurum canım. Bende her zaman beklerim...Senin tariflerinde muhteşem. Ellerine sağlık...Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. merhabalar bende iade i ziyarete geldim :)
    çok teşekkür ederim ziyaret ve yorumlarınız için:)
    aramıza hoşgeldiniz:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, hoş geldin canım. Ben de daha yolun başındayım. Umuyorum ki bu heyecanım hiç bitmez. Çok ama çok mutlu oldum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Kocaman Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. merhabalar canım çok faydalı bir blog bilgilendirmeler çok iyi tariflerinde süper görüşmek dileğiyle sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Fatmacım. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Daha bloğum çok yeni ama. İnşallah daha iyi olacak. Güzel ve lezzetli paylaşımlarda buluşmak dileğiyle canım.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. Karabiber ve kimyon hemen hemen ehr yemeğime serperim.
    Özellikle et yemeklerinin olmazsa olmazı bence..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Meliha Hanımcım,
    Baharatların hepsini çok severim. Değişik baharatları yemeklerimde kullanırım. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. kimyonsuz bir mutfağın boynu büküktür bence de..:)
    çook severim kokusunu tadını..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Evet aynen öyle kimyonsuz mutfak olmaz...Her derde deva... :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  13. bu faydalı post için teşekkürler :)
    kimyona bayılırım ben kokoreçe bile asıl lezzetini verendir :)
    banada beklerim takipleşmek dileğiyle sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ugurbocegimmutfağı...Sevgilerimle,

      Sil
  14. bu faydalı bilgiler için teşekkürler :)emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Arzucum. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle,

      Sil
  15. Renkli ve güzel bir blog izlemeye aldım.. Banada beklerim:)) sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  17. merhabalar iadei ziyarete geldim
    artık ben de buralardayım
    ve anlaşılan baharatlar hakkında iyi şeyler öğreneceğim
    örneğim ben kimyonu çok seven biri olarak mide hastayım aynı zamanda ne kadar yanlış yapıyormuşum daha dikkatli olmam gerekecek anlaşılan
    emeğinize sağlık
    daha sık görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Elimden geldiğince baharatlarla ilgili araştırmalar yapıp sizlere aktarmak istiyorum. Umarım faydalı oluyordur. Güzel sözleriniz için çok teşekkürler. Aramıza hoşgeldiniz. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sevgiyle kalın... :)

      Sil
  18. en sevdiklerimden köftedede süper oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Handecim...Kimyonu ben de çok severim...Sevgilerimle,

      Sil
  19. benımde en sevdığım baharattır bılgı ıcın tsk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Selma hn. Elimden geldiğince baharatlarla ilgili bilgileri sizlere aktarmaya devam edicem. Umarım faydalı oluyordur. Kocaman sevgilerimle,

      Sil
  20. kimyonu mercımeklı koftese cok kullanırım demek hamıleer kullanmamalıymış bılmıyordum bılgılendırme ıcın teşekkur ederım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim arkadaşım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle... Sevgilerimle,

      Sil
  21. Kimyon en çok sevdiğim baharattır. Ve evimde kavanoz kavanoz kullanılır. Çok faydalı bir baharat. Ben de takibe alıyorum. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yağmurcum. Hoş geldin sefalar getirdin...Sevgiler,

      Sil
  22. Merhabalar, iade-i ziyaretine geldim..Çayı demledin mi :))
    Kimyon bulgur çok kullanan biri olarak, sevdiğim baharatlardan biridir..Zaten bir çok baharatı bol kullanırım..Kolaylıklar başarılar diliyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hoş geldiniz. Sıcak çayım da var... :) Baharat yemeğin tadı tuzu bence. Olmazsa olmuyor. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  23. merhaba nazik yorumunuz için teşekkürler.baharatlar yemeğimizin tadı tuzu sağlığımızında kalkanlarıdır.güzel bir paylaşım olmuş.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Hoş geldiniz...Sefalar getirdiniz. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle, Sevgilerimle,

      Sil
  24. Türk mutfağında baharatı kullanıyor ve çok seviyoruz bence de. Paylaşımınız için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aslıcım. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle, sevgilerimle,

      Sil
  25. davete icap gerekir elim boş geldim kusura bakmayın sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım hoş geldin sefalar getirdin...sıcacık çayım var ikram edeyim...:))
      güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle....sevgilerimle,

      Sil
  26. merhaba blogunuz çok güzel. Memnun oldum görüşmek dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Ziyaretin ve güzel sözlerin için teşekkür ederim,aramıza hoş geldin.Güzel paylaşımlarda bulunuruz inşallah.Kimyon çok sık kullandığım bir baharat ,faydalarını paylaşman güzel bir post olmuş.Selam ve sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba birincisinn... aramıza hoşgeldin sefalar getirdin. ben de baharatları çok seviyorum..güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle... kucak dolusu sevgiler,

      Sil
  28. ben biber dolmasına çok yakıştırıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba gurme şirine. aramıza hoşgeldin sefalar getirdin. güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle...sevgilerimle,

      Sil
  29. çok kullandığım bir baharat, gerçi bütün baharatları kullanmaya çalışırım, bilgi için çok çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar,
    Kimyonla ilgili faydalı bilgilendirici bir yazı hazırlamışsınız Elinize yüreğinize sağlık canım.
    Kimyonun en çok tüketildiği ülkeler Hindistan, Fas ve Meksika' dır.demişsiniz.Sanırım birde lezzetyagmuru'nun mutfağında en çok tüketiliyordur:)) kimyon başta olmak üzere bir çok baharatlar vazgeçilmezimdir:))
    Yalnız hamilelere neden önerilmiyor merak ettim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevalcim. Baharatlarla ilgili yazı dizilerine devam etmeyi düşünüyorum. Çok fazla ilgi gördü çünkü. Her baharatın faydası olduğu gibi zararlı yanları da olabiliyor. Dikkatli kullanmakta fayda var. Güzel sözlerin için çok ama çok teşekkür ederim canımmmm....
      Sevgilerimle,

      Sil
  31. aramıza hoşgeldin demek istiyorum öncelikle,

    güzel yorumun ve ziyaretin için de çok teşekkür ediyorum,

    ne çok faydası varmış,
    bu kadarını bilmiyordum,

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok teşekkür ederim hoşbulduk. Sizde benim bloğuma hoşgeldiniz. Baharatlarla ilgili yazı dizime devam etmeyi düşünüyorum. İnşallah faydalı oluyordur.

      Sevgilerimle,

      Sil
  32. Merhaba,
    Bende kimyonsuz yapamam kokusunu tadını çok severim sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hatice,
      Her derde deva kimyonu bende çok seviyorum. Sevgilerimel,

      Sil
  33. İştah açıyorsa kimyon çok kullanmamak lazım :)Ama tadını kokusunu çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ki Büşracım. Her bünye de etkisi farklıdır diye düşünüyorum. Her şeyi tadında yemek en doğrusu.
      Sevgilerimle,

      Sil
  34. Merhaba Selda Hanım,
    Bloğunuz hayırlı olsun,kimyonu bende çok kullanırım,özellikle çiğ köfte ve kısırda.Ufak bir ayrıntı ben toz olarak tercih etmiyorum,hafif havanda döverim bu şekilde daha çok aromalı oluyor.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Renkli Dünyam.
      Bloğuma hoşgeldiniz sefalar getirdiniz. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Aynen dediğiniz gibi ben de de baharatların çoğu tanelidir. Hepsi için ayrı ayrı değirmen aldım. Değirmen ya da havan kullanmak çok iyi fikir.
      Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle,
      Sevgilerimle,

      Sil
  35. Merhaba Selda Hanım ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler,hoş bir blog güzel bir paylaşımla karşılaştım kimyonu bende çok kullanırım damak tadıma uygun bir baharat.Sevgiler...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Cizel Pezuk,
      Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Kimyonu ben de çok seviyorum. Tane olarak kullanıyorum o zaman daha aromalı oluyor. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Kucak dolusu sevgiler....:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...