11 Kasım 2012 Pazar

Ev Yapımı Erişte

Merhabalar,

Eskiden büyüklerimizin yaptığı ev yapımı erişteyi hadi bir cesaret yapmaya kalktım. Tadına ve lezzetine alışık olduğumuz şekilde aynı kıvamda  tutturabilecekmiyim diye de düşünmedim değil hani. Ama kızımında çok sevdiğini düşünerek başladım hazırlıklara. İşte ilk deneyimim olan ev yapımı erişte tarifim,







Malzemeler :
  • 3 yumurta
  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Aldığı kadar un
  • Tuz

Yapılışı :

Tüm malzemeleri karıştırarak sert bir hamur elde edelim. Geniş cam bir kasenin içine bir miktar un serpelim ve hamuru buraya alalım. Hamurun üstüne nemli bir bez örtüp 30 dk. bekletelim. Hamuru dinlendirdikten sonra bezelere ayıralım. Bezeleri yufka şeklinde oklava yardımıyla çok fazla ince olmayacak şekilde açalım. Açtığımız yufkaları serin bir yerde hafif kurumasını için bekletelim. Yufkaları şeritler halinde keselim. Şerit haline gelen yufkamızı ince ince keselim. Kesilen hanurları temiz bir bezin üstüne yayalım. Arada bir karıştırıp her yerinin eşit olarak kurumasını sağlayalım. Kuruyan eriştelerimizi serin bir yerde kavanozlarda muhafaza edelim.

Afiyet Olsun...











34 yorum:

  1. selam hemen uğradım ve gözüme kestirdiğim tarife yorum yapayım dedim. bu sene bende yapmayı istediğim tarif erişte. ellerinize sağlık. bu arada bu izmirli blogerler ne çok marifetli oluyor. malum ben daha yeniyim. sizin kadar olmama var.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz Gülay Hanım. Çok naziksiniz güzel sözleriniz için çok teşekkürler. Ben de hiç bir zaman oldum tamam demem sürekli kendimi geliştiririm. Hep daha iyi olabilmek adına. Benimde önümde upuzun bir yol var.....Sevgiyle kalın....:)

      Sil
  2. MErhaba :) Ben de geldim ekledim, boş vaktimde diğer tariflere de bakmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ebrucum,
      Hoş geldin sefalar getirdin. Paylaşımlarımızda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

      Sil
  3. Hay aklınla bin yaşa Selda'cım. Erişteyi çok severim ama dışardan bir türlü alamıyorum. Hazırını sevmem el yapımı da kimin elinden nasıl geçti bilinmez... Velhasıl bunu ben de deneyeceğim:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Mutlaka dene canım biz severek tüketiyoruz. Şimdiden kolay gelsinnnn....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  4. Erişteyi her yıl kendimiz yaparız..(Isparta) ben de size bizim usul ölçüyü vereyim..1 kg una 3 yumurta..tuz ve su ..bu kadar ..kesildikten sonra 10 gün kurutulur..buna ev makarnası deriz..fırınlarda kavrulan da erişte olur..elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım,
      Çok teşekkür ederim. Mutlaka herkesin kendine göre bir tarifi var. Eminim sizin tarifinizle de çok güzel ve lezzetli oluyordur. Ben süt kullanmayı özellikle tercih ediyorum kızım erişteyi çok seviyor ona daha faydalı olması açısından. Evet dediğiniz gibi fırında veya sac üzerinde veya da benim gibi doğal olarak kurutan da var...:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  5. Ellerinize sağlık Selda Hanım bayıldım bu tarife en kısa zamanda denerim inşallah. Biz de piştikten sonra cevizle ikram ederiz o da güzel olur.
    Allaha emanet olun.
    Zekiye Altın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Zekiye Hanım,
      Çok teşekkür ederim. Evet benim annem de ben de cevizli erişteyi çok severim...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  6. bu işleri annem hallediyor evde dahah blogunuzu inceliyorum çok beğendım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin canım benim sefalar getirdin. Tairflerimi annene anlat o zaman tatlım....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  7. daha nasıl becereksin maşallah miss gibi ev yapımı olmuş afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablacım. Sizlerin takdirini almak beni çok mutlu ediyor....:)
      Kocaman sevgilerimi yolluyorum....:))

      Sil
  8. merhaba ellerinize sağlık bende kendim yapıyorum hem küçük çorbalık olanından hemde erişte olarak eğer köye gittiysem köyde yapıp getiriyorum varmı el emeği gibisi sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Asiye Hanımcım. Aynen ev yapımı gibisi olmuyor....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  9. ellerine sağlık canım
    afiyetle

    YanıtlaSil
  10. Canım ben hiç yapmadım erişte. Bizde kışlık hazırlanırken yapılmaz. Yaz veya kış buna benzer bir tarifle taze taze yapılır. Ama tarifin hem pratik hem de içerik bakımından lezzetli. Ellerin dert görmesin. Sevgiler. ;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yağmurcum. Alışkanlık işte biz de kış hazırlarının yapıldığı zaman yapılıyor. Tarifimi beğenmene çok sevindim canım...:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  11. Tamam acıktırdın beni gene gece gece :) sağol selda (: Afiyet olsun maheretli kadın,ama kozmetik yazılarınıda unutma sen olurmu not al :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim...Kozmetik konusunda sizler kadar başarılı değilim ama bakalım artık....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
    2. Aaa olurmu hiç cık cık cık !! :P Yemek fotosu çeker gibi ürün fotosu çek koy birde yazı yaz oldu bitti canım :) Yada toptan sevdiğin ürünlerin yazısını yaz kısa kısa :)

      Sil
  12. harikaa...annem yaparken doğramaya yardım ederim ama daha tek başıma cesaret edemedim:) nefis görünüyor.ellerine sağlık..afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. İşte dedim ya bir cesaret mutfakta buldum kendimi. Darısı senin başına...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  13. Hayırlı akşamlar arkadaşım ellerine sağlık ..Erişteyi görünce birden canım sütlaç çekti...Anneciğmin bizlere her zaman erişteyle yaptğı sütlacı asla unutamam bende bazen yapıyorum çok nefis oluyor denemenizi tavsiye ederim sevgiler:) yemek bloğum www.yaseminlerim-yasemin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi akşamlar canım. Çok teşekkür ederim. Daha önce erişteyle yapılan sütlaç hiç duymadım yöresel bir lezzet olsa gerek. Denemem lazım çok merak ettim...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  14. Harika bir tarif kışa hazırlık yapmak lazım ...
    Ellerine sağlık canım...
    Afiyetle yiyin inşallah...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Sağlık adına ben makarnalarımı hep evde tambuğdaylı ve kepekli yapıyorum,Selda'cım.Eline ,emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım Ihlamurcum...:)
      Kepekliyi ben de denemek istiyorum fırsat bulursam.
      Sevgilerimle,

      Sil
  16. Ellerine sağlık canım afiyetle tüketin,sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Ahh bu sene ben yapamadım:((
    Ellerine sağlık canım.
    Miss gibi ev yapımı :)

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar. Ellerinize saglik blog'unuz harika gercekten ki simdilik sadece söyle bir göz ucuyla baktim zamanda bütün dip bucak demeyip gezecegim emin olun :)
    Eriste hamurunuzun malzemeleri bana ilginc geldi.bizde kis icin hazirliklarda eriste keseriz 10 Kilo Kadar ama hamurumuzda sadece un su tuz ve yumurta olur yag ve sütle yapinca küflenme olmuyor mu eristelerde ?
    cahilligime verin lütfen bilmedigim icin soruyorum. Bu arada benimde cok yeni olan bir blogum varwww.cayysekeri.blogspot.de
    misafirim olursaniz cok cok sevinirim pastalar ,böreklerle agirlarim sizi:)
    elestirilerinizin önerilerinizin bana tecrübe kazandicagini düsünüyorum
    sevgiler
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...